سفیر تدبیر

سفیر تدبیر

تقدیم به یکی از هزاران سرباز امام خامنه ای ....

هر چتر بازی که قرار است از هواپیمایی هلی برن کند
هرتفنگداری که قرار است از ناو ها پیاده شود
هرکماندویی که قرار است با نفر بر وارد شود
یادش باشد که قبلا تابوتش را سفارش داده باشد
شامات (سوریه) خط قرمز انقلاب اسلامی است
همان جایی که می تواند معراج ما و گورستان شما باشد
.: سردار سرلشگر قاسم سلیمانی :.

لوگوی وبلاگ
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
انتقادهای وسیعی را در جامعه ایجاد کرد. این انتقادات بیشتر در ۲ حوزه صورت گرفت. بخش نخست مربوط به رفتار رئیس‌جمهور بود که منتقدان پر شمار اظهارات او معتقد بودند رئیس‌جمهور به جای ارائه گزارشی از عملکرد ۱۰۰ روزه عمل به وعده خود در قبال تحول اقتصادی در این مدت، تنها به تخریب دولت گذشته پرداخت. برخی دیگر از منتقدان نیز خواستار دوری رئیس‌جمهور از حاشیه و پرداختن به موضوع معیشت مردم شدند. حتی برخی نیز زبان به مطایبه گشودند و توزیع شیر رایگان میان دانش‌آموزان را مهم‌ترین اقدام دولت در ۱۰۰ روز گذشته دانستند. اما یک انتقاد وسیع در حوزه اجتماعی نیز نسبت به صدا و سیما ایجاد شد. رفتار مجریان صدا و سیما در آن برنامه باعث یک واکنش اجتماعی شد. برخی مجریان هیچ ابایی از گفتن عبارات مبالغه‌آمیز درباره رئیس‌جمهور نداشتند.

تملق رئیس‌جمهور توسط یکی از مجریان در این برنامه علنی بود. دیگری در همراهی با تخریب گذشته سنگ تمام گذاشت و از خسته بودن جامعه می‌گفت! و اوج کار نیز آنجایی بود که یکی از مجریان از تاثیر قیافه روحانی بر شاداب شدن جامعه گفت! انتقادات نسبت به این رفتار مجریان صدا و سیما باعث شد حتی برخی حامیان دولت نیز برای جلوگیری از تبعات بیشتر، با این موج همراهی کرده و نسبت به عملکرد رئیس‌جمهور و مجریان انتقاد کنند. این همه آن چیزی بود که سه‌شنبه‌شب مردم ایران از تلویزیون مشاهده کردند و کسی از پشت صحنه ماجرا و واقعیات پنهان این ماجرا خبر نداشت. روز یکشنبه همین هفته، محمدرضا شهیدی‌‌فر، محمود احمدی‌افزادی و ندا سپانلو ۳ مجری گفت‌وگوی روحانی به دیدار عزت‌الله ضرغامی رفتند. خبری از جزئیات این دیدار منتشر نشد اما یک جمله ضرغامی در این دیدار موجب تامل شد. ضرغامی خطاب به این مجریان گفت: انتقادهای زیادی که از جناح‌های مختلف به شما وارد شد، بدون اطلاع از پشت صحنه و هدفگذاری خاص برای این گفت‌وگو بوده است و این انتقادها از ارزش و جایگاه شما در رسانه ملی نمی‌کاهد.

* پشت صحنه چه بود؟

همانند دوره‌های گذشته، سازمان صدا و سیما پیشنهاد می‌دهد مرتضی حیدری، مجری باسابقه این سازمان که عمده گفت‌وگوهای تلویزیونی محمود احمدی‌نژاد با وی برگزار شده، عهده‌دار گفت‌وگو با روحانی شود. حیدری به دلیل آگاهی و تسلط بر مباحث اقتصادی انتخاب شده بود تا رئیس‌جمهور را در ارائه گزارش اقتصادی همراهی کند و البته به دلیل روحیه خاص خود قاعدتا از چالش در آمار و ارقام نیز پرهیز می‌کرد. حسن عابدینی نیز برای موضوع توافق ژنو پیشنهاد شده بود.

توصیه اکید سازمان صدا و سیما این بوده که این ۲ مجری رئیس‌جمهور را در ارائه گزارش ۱۰۰ روزه همراهی کنند. با این حال این پیشنهاد صدا و سیما با مخالفت جدی دفتر رئیس‌جمهور مواجه شد. آنها به صورت جداگانه تماس‌هایی با محمود احمدی افرادی (که اخیرا در دولت روحانی به ریاست دانشکده خبر منصوب شد)، محمدرضا شهیدی‌فر مجری برنامه پارک ملت که برنامه‌ای اجتماعی بود و همچنین ندا سپانلو، خبرنگار اقتصادی شبکه خبر برقرار کرده و آنها را به نهاد دعوت کردند و آنان نیز در نهایت گفت‌وگوی رئیس‌جمهور را به آن نحو برگزار کردند. اما در پاستور چه اتفاقی افتاد؟

روایت آنچه در پاستور اتفاق افتاد؛ حاکی از یک اتفاق بی‌سابقه است. گویا موبایل‌های هر ۳ مجری از حوالی ظهر تا پس از برگزاری گفت‌وگو، از آنان گرفته شده بود ضمن اینکه هیچ ارتباطی با محیط بیرونی نداشته‌اند، برخی درخواست‌های آنان برای برقراری ارتباط نیز با مخالفت مواجه شده است. همین موضوع باعث انتقاد یکی از این مجریان شد. در طول برگزاری مصاحبه نیز محمد نهاوندیان، رئیس دفتر روحانی تابلویی در دست داشت و برخی نکات و آمار و ارقام را به رئیس‌جمهور یادآوری می‌کرد. برخی شنیده‌ها درباره هماهنگ کردن سوالات مجریان توسط حسام‌الدین آشنا نیز حکایت دارد. از دیگر نکات قابل توجه درباره این گفت‌وگوی تلویزیونی، عدم استفاده از کادر تصویربرداری سازمان صدا و سیما بوده و دفتر رئیس‌جمهور به صورت یکجانبه تصویربرداری را برعهده گرفته است. اما درباره این اقدامات عجیب دفتر رئیس‌جمهور یک منبع آگاه به گفت: این یک مورد عجیب است. ما تا به حال چنین رفتاری از هیچیک از مقامات حکومتی و دفاتر آنها ندیده بودیم.

وی افزود: آقای دکتر روحانی در دوران تبلیغات انتخاباتی در همین صدا و سیما توصیه‌های ویژه‌ای درباره احترام به افکار عمومی و آزادی عقاید و باز بودن فضای نقد و گفت‌وگو مطرح کردند که فیلم همه آنها موجود است. ولی متاسفانه دفتر ایشان به گونه‌ای رفتار کرده که گویا طی ۳۰ سال اخیر هیچ اتفاق خاصی در کشور برای افزایش سطح آگاهی مردم و آزادی بیان نیفتاده است.

این منبع آگاه گفت: «در مصاحبه‌های پیشین رؤسای جمهور، از مجریان صدا و سیما انتقاد می‌شد که چرا رئیس‌جمهور به چالش کشیده نمی‌شود. این سیاست صدا و سیما نبوده و نیست که هنگام برنامه‌های زنده تلویزیونی و ارائه گزارشات، رؤسای جمهور را به واسطه جایگاه حکومتی‌شان، به چالش بکشاند. در مورد آقای روحانی هم همینطور رفتار شده است».

وی تصریح کرد: در ابتدای شروع به کار دولت، هم مدیران و هم حامیان این دولت ساعت‌ها برنامه متمادی در صدا و سیما داشتند و انتقادهای شدیدی نسبت به دولت گذشته مطرح کردند که باعث بروز برخی انتقادات به صدا و سیما نیز شد. یعنی سازمان بنای همکاری داشته و دارد و زمان و برنامه در اختیار دولت جدید قرار داده که نظرات و برنامه‌هایشان را اعلام کنند. با این حال دولت جدید گویا علاقه‌ای به همکاری و همیاری صدا و سیما ندارد.

این منبع مطلع همچنین گفت: این توهین به مجموعه صدا و سیماست که به فیلمبرداران متخصص سازمان اجازه فیلمبرداری از برنامه تلویزیونی رئیس‌جمهور نمی‌دهند. رفتاری که با مجریان صورت گرفت رفتار نادرستی است. واقعا به آنها توهین شد. یکی از این مجریان نسبت به مخدوش شدن وجهه خود در افکار عمومی بشدت معترض است و ظاهرا به توصیه آقای ضرغامی در این‌باره سکوت کرده است. رسانه ملی نجابت می‌کند و درباره برخی مسائل سکوت می‌کند البته این تکلیفی است که روی دوش سازمان نهاده شده است. اما امیدواریم شخص رئیس‌جمهور نسبت به این رفتارها که در وهله اول صداقت دولت را مخدوش می‌کند، برخورد کند.

نظرات  (۳)

۲۹ آذر ۹۲ ، ۲۱:۰۳ حضرت مادر.سـ
سلام و عرض ادب
بابت اختلال پیش آمده معذرت
مشکل پیش آمده مرتفع شد


التماس دعا
سلام حاجسیناقا! خوبی داداش؟ امشب با آمصطفی ذکر خیرت بود. ایشالا بیای یه شب شهرستان ادب زیارتت کنیم.
:))))
فربون دادا

(راستی من درباره ی این آقا_روحانی_ حرفی نزنم بهتره. امکان داره حرفای زشت از دهنم بیرون بیاد!).
:))
پاسخ:
سلام آقا جواد عزیز
خدا خییییییییییییییییییییییییییییییییییییییلی مارو دوست داشته که توفیق آشنایی با آقا مصطفی رو داده که به واسطه این فیض عظمی با شما نیز آشنا شدیم
خداوند انشاءاله شما را با اهل ایمان محشور گرداند
داشتن آرزوی شهادت کمتر از شهادت نیست .
التماس دعای خاص
سلام..
خدا قوت ..
کربلا نصیبتون ان شاءالله..
: )

یا علی....
پاسخ:
سلام
از لطف و عنایت شما تشکر میکنیم .
خدا خیر کثیر به شما عنایت فرماید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">