سفیر تدبیر

سفیر تدبیر

تقدیم به یکی از هزاران سرباز امام خامنه ای ....

هر چتر بازی که قرار است از هواپیمایی هلی برن کند
هرتفنگداری که قرار است از ناو ها پیاده شود
هرکماندویی که قرار است با نفر بر وارد شود
یادش باشد که قبلا تابوتش را سفارش داده باشد
شامات (سوریه) خط قرمز انقلاب اسلامی است
همان جایی که می تواند معراج ما و گورستان شما باشد
.: سردار سرلشگر قاسم سلیمانی :.

لوگوی وبلاگ
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات

این روزنامه انگلیسی نوشت:

 

«ژنرال قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس ایران، یکی از نقش های کلیدی را در عراق علیه داعش بازی می کند و به طور معمول اطلاعات بسیار کمی از وی و عملیات های او در دست است.

 

اما عکس جدید از  این مرد 50 ساله که چفیه انقلابی را به دور گردن خود انداخته است، نشان می دهد که استراتژی تهران در مقابله با داعش تغییر کرده است و اکنون او نقش بسیار زیادی برای مقابله با داعش در عراق و سوریه دارد.

 

 

این عکس نادر که به طور حرفه ای در عراق گرفته شده است، نشان می دهد که ایران همچنان محبوبیت و عمومیت زیادی در این کشور دارد و نقش ایران در عراق، به نوعی ضروری و حیاتی نیز هست.

 

 

قاسم سلیمانی به همراه شبه نظامیان عراق، نقش بسیار زیادی در متوقف کردن داعش داشتند، اما نه قاسم سلیمانی و نه هیچ مقام نظامی ایران به نشست روز سه شنبه واشنگتن که با کشورهای غربی و عربی انجام خواهد شد، دعوت نشدند. این نشست به این خاطر انجام شد تا به ائتلاف علیه داعش سرعت داده شود.

 

 

بحران عراق ممکن است اتحادی را بین ایران و آمریکا ایجاد کند، اما باید گفت این دو کشور بر سر کشور سوریه به شدت اختلاف نظر دارند و بسیاری از تحلیلگران نیز بر این باورند که بسیار بعید است این ائتلاف شکل گیرد.

 

 

عکس قاسم سلیمانی نیز نشان می دهد که ایران به دنبال بهبود موقعیت بین المللی خود است، و از جایی که بسیاری از شهروندان عراق شیعه هستند، برای ایران، همسایه غربی از اولویت بالایی برخودار است.

 

 

بعد از اینکه نخست وزیر جدید عراق، جای نوری المالکی را گرفت و داعش هم مناطق بسیاری از این کشور را اشغال کرد. ایران نیز به نوعی کنترل عراق را از دست داد و اکنون تهران در تلاش است که این موضوع را تغییر دهد.

 

 

یکی از منابع مطلع کُرد اخیرا گفته است که حضور قاسم سلیمانی برای حفاظت بغداد در مقابل داعش بسیار حیاتی بوده و او بوده است که حلقه دفاعی را دور تا دور بغداد تشکیل داده تا از نفوذ داعش جلوگیری کند.

 

 

برخلاف گذشته، مقامات ایران علنا به حضور وی در عراق و کمک ایران به عراق و سوریه اشاره می کنند و این در حالیست که ایران بر این باور است که داعش تهدید منطقه ای برای ایران نیست.


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">