سفیر تدبیر

سفیر تدبیر

تقدیم به یکی از هزاران سرباز امام خامنه ای ....

هر چتر بازی که قرار است از هواپیمایی هلی برن کند
هرتفنگداری که قرار است از ناو ها پیاده شود
هرکماندویی که قرار است با نفر بر وارد شود
یادش باشد که قبلا تابوتش را سفارش داده باشد
شامات (سوریه) خط قرمز انقلاب اسلامی است
همان جایی که می تواند معراج ما و گورستان شما باشد
.: سردار سرلشگر قاسم سلیمانی :.

لوگوی وبلاگ
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات

هفته نامه آمریکایی نیوزویک (newsweek) این هفته عکس روی جلد خود را به قاسم سلیمانی اختصاص داد و نوشت: مرد در سایه ایران در حال آموزش شیعیان عراق است.

 


متاسفانه بارها مشاهده کرده‌ایم که افراد مهم کشوری و بعضا لشگری بنا به عقده‌ها و تصفیه حساب‌‌های شخصی و حزبی از طرف جریان‌های مختلف و رسانه‌های آنها مورد هجمه القاب و نام‌های نامربوط و حتی ناروا قرار گرفته‌اند. اما چیزی که بیش از این باعث تاسف می‌شود، القابی‌ست که از سر جهالت از سوی طرفداران شخص به او نسبت داده می‌شود و ذوق زدگی این حرکت به اضافه چاشنی بی‌سوادی و بی‌بصیرتی تبدیل به موجی می‌شود که نتیجه‌ای جز تخریب ندارد.

و اما ماجرا چیست؟

روزنامه همشهری تهران در شماره ۶۴۱۰ در تاریخ ۸ آذرماه ۱۳۹۳ به نقل از مجله نیوزویک به همراه درج تصویری از سردار قاسم سلیمانی می‌نویسد:

«نیوزویک هم محو سردار شد!

مجله نیوزویک در شماره جدید خود با انتشار تصویر سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس روی جلد خود تیتر زده است :ابتدا با آمریکا جنگید، الان در حال له کردن داعش است. نیوزویک نوشته است: درحالی که سلیمانی عموما خود را نشان نمی‌دهد اما در سپتامبر گذشته اجازه داد تا ازاو در عملیات آمرلی عکس گرفته شود. این پیامی برای غرب بود تا بداند ایران در عراق حاضر است. ...»


در ابتدا از این نوشته اینگونه برداشت می‌شود که غرب به قدرت ایران در منطقه اعتراف می‌کند و حتی به سیاست مداران غربی تشر میزند.

ولی با بررسی تصویر و لقبی که این مجله به قاسم سلیمانی می‌دهد، باید کمی به موضوع شک کنیم و از زاویه دیگری به قضیه نگاه کنیم.

نمسیس (Nemesis) کیست؟

کلمه نمسیس به معنای کینه‌جو یا انتقام‌جو می‌باشد که ریشه‌ی آن در اساطیر یونان یافت می‌شود.

نمسیس الهه انتقام(نه از سر عدالت، بلکه از سر کینه‌جویی) می‌باشد. او فرزند زئوس، خدای یونانیان می‌باشد که با شمشیری در دست، بر سر مجرمین فرود می‌آید.

اما آیا قاسم سلیمانی با این شخصیت مقایسه شده؟

طبیعتا جواب این سوال منفی‌ست.

پس منظور از نمسیس واقعی کیست یا چیست؟

اگر کمی به سال‌های گذشته بازگردیم و آرشیو فیلم‌های هالیوود را بررسی کنیم، به فیلمی به نام Resident Evil برمیخوریم.

در این فیلم که به صورت سری و چند قسمتی ساخته شده، شرکت آمبرلا که نقش بَدمن هر پنج قسمت را بازی می‌کند، به وسیله ویروسی قصد تقویت نوع بشر و از بین بردن همه بیماری‌ها و ضعف‌های بشری را دارد.

اما چیزی که نتیجه این تلاش می‌شود، خلق موجودی به نام زامبی است. وقتی این موجودات در سراسر شهر پخش می‌شوند، شرکت برای از بین بردن این موجودات، پروژه ای را که از قبل کلید آن را زده بود را فعال می‌کند.

به کار گیری موجودی به نام نمسیس برای از بین بردن زامبی‌ها. موجودی که در شهر حرکت می‌کند تا شهر را پاک سازی کند.

برای آزمایش این موجود، ابتدا آن را برای از بین بردن نیروهای خودی تنظیم می‌کنند و وقتی که جواب مطلوب دریافت شد، آن را به جان هدف‌های دیگر می‌اندازند. اما در جریان ماجرا، اتفاقاتی روی می‌دهد که عقل و احساسات این موجود دیو شکل به کار می‌اندازد و موجب نافرمانی آن را فراهم می‌کند تا جایی اقدام به قتل نیروهای شرکت و رئیس پروژه می‌کند.

شاید پیش خود بگویید که این یک مقایسه احساسی و ساخته ذهن نویسنده است.

اما با مقایسه ظاهری دو تصویر قاسم سلیمانی و شخصیت نمسیس، این توهم توطئه به واقعیت نزدیک‌تر می‌شود.


نظرات  (۲)

۱۰ آذر ۹۳ ، ۱۱:۳۳ خرید خانه در آلانیا

خیلی خوب و عالی بود

سلام
تشکر از مطالب جذابتون
البته این مطلب رو هم در یکی از وب سایت ها دیدم بد نیست که نگاهی بهش بندازید
http://qaaab.blog.ir/post/وقتی-قاسم-سلیمانی-را-شیطان-می-کنیم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">