سفیر تدبیر

سفیر تدبیر

تقدیم به یکی از هزاران سرباز امام خامنه ای ....

هر چتر بازی که قرار است از هواپیمایی هلی برن کند
هرتفنگداری که قرار است از ناو ها پیاده شود
هرکماندویی که قرار است با نفر بر وارد شود
یادش باشد که قبلا تابوتش را سفارش داده باشد
شامات (سوریه) خط قرمز انقلاب اسلامی است
همان جایی که می تواند معراج ما و گورستان شما باشد
.: سردار سرلشگر قاسم سلیمانی :.

لوگوی وبلاگ
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات

سلیمانی ابراز داشت: از اینکه این چهره‌های مبارک و نورانی که هر کدام یک صفحه بسیار گویا و حقیقی از بخش مهمی از ایثارگری و فداکاری این انقلاب هست، این دعوت را اجابت کردید و حضور به هم رساندید، صمیمانه هم احساس شرمندگی و هم تشکر می‌کنم.

وی ابراز داشت: از حضور برادر عزیزمان آقای رزم‌حسینی یادگار دوران دفاع مقدس که به عنوان استاندار در کرمان خدمت می‌کنند، خوشحالیم، این هم یک توفیقی است که به هر صورت این بار قرعه افتاد که استاندار کرمان از لشکر 41 ثارالله باشد و حضور بخش مهمی از رزمندگان لشکر ثارالله هم در این پیکره بوی شمیم خوش دوران دفاع مقدس را تداعی می‌کند، همان دورانی که سرخ و سیاه نداشت و هر کس اخلاص داشت زیر آن سقف جا می‌گرفت و جا داشت.

این یادگار دفاع مقدس تصریح کرد: در دوران جنگ کسی از کسی سئوال نمی‌کرد چه خطی و چه اندیشه‌ای داری؟ همین که ندای امام خمینی (ره) را لبیک گفته بود و به امام ارادت حقیقی خود را ابراز می‌کرد، آن جا خانه او بود، مکانی که هر کس از هر کجا خسته می‌شد آن جا آرام می‌گرفت و روح و جسم و جان او آرامش پیدا می‌کرد.

سلیمانی افزود: جبهه یک بهشت زنده بود و هر کس بتواند به هر مقداری این شمیم را و این عطر را به جامعه ما تزریق کند و جامعه ما این بو را استشمام کند، به شهید خدمت کرده است.

وی اذعان داشت: این جمع که خود را خیلی قریب و نزدیک به انقلاب حس می‌کند، تصورم این است که من گوینده و شمای شنونده معرفتمان نسبت به انقلاب از دشمنانمان کمتر است.

بازخوانی انقلاب اسلامی به روایت حاج قاسم

سلیمانی گفت: ما شناخت حقیقی از انقلاب را در تلاش دشمن حس می‌کنیم، سی و چند سال این حجم سرمایه‌گذاری و این حجم دشمنی، این حجم تلاش از جنگ تا تحریم تا موضوعات مختلف دیگر نشان از عظمت انقلاب است.

وی بیان کرد: انقلاب یک شی بسیار با ارزشی است که دشمن این همه تلاش می‌کند برای این که آن را از این خاصیت بیندازد و در این جلسه می‌خواهیم درباره موضوع انقلاب که این جمع هم قبل از انقلاب را و هم زمان آن تبلور احساسات انقلابی و هم بعد از آن در راه انقلاب را درک و تلاش و مجاهدت کرده، یک بازخوانی با زبان دیگری داشته باشیم.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ادامه داد: انقلاب اسلامی را بر مبنای سه موضوع در جمع خودمان مورد بحث و بررسی قرار بدهیم، انقلاب بر مبنای اسلام و مکتب اسلام، انقلاب بر مبنای شیعه و مذهب تشیع و انقلاب بر مبنای ایران و قومیت.

سلیمانی گفت: در این سه بعد مهمترین حادثه اولیه تاریخ اسلام در سال 1492 اتفاق افتاد، یعنی سقوط اندلس که نقطه اوج صعودی جهان اسلام است و در 1492 اندلس همزمان با پیدایش قاره آمریکا سقوط کرد.

وی بیان داشت: از آن زمان جهان اسلام یک سیل انحطاطی، قهقرایی و نزولی را طی می‌کند که ما در این دوره سقوط عثمانی به عنوان یک امپراتوری بسیار وسیع اسلامی را داریم که بخش اعظمی از جهان اسلام را اداره می‌کرد.

سلیمانی اظهار داشت: تقسیم جهان اسلام به مستعمرات گوناگون را داریم که بخشی از شامات را فرانسوی‌ها مستعمره خود کردند و انگلیسی‌ها شرق آسیا و بخشی از خاورمیانه را و کشورهای مختلف اروپایی مثل بلژیک و یونان بخشی از جهان اسلام را مستعمره خودشان کردند.

وی افزود: جهان اسلام که در دوره عثمانی‌ها 400 سال طول کشیده، این کشورها آمدند آن را پاره‌پاره و تکه‌تکه کردند و این سیر نزولی جهان اسلام که از سقوط اندلس آغاز شد با سقوط قدس در سال 1967 به نقطه صفر رسید، یهودی‌ها قدس را با همه ثروت مسلمانان، با همه امکانات مسلمانان و با همه جمعیت مسلمانان در دل جهان اسلام فتح کردند.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ابراز داشت: حال اگر قدس در یک گوشه‌ای مثل اندلس بود و در قلب اروپا این اتفاق می‌افتاد، باز یک چیزی بود، اما قدس در دل جهان اسلام بود از سقوط قدس از سال 1967 میلادی هر اتفاقی می‌افتاده برای جهان اسلام زیر صفر بوده که مهمترینش مسئله کمپ‌دیوید است.

سیر صعودی اسلام با آمدن امام خمینی (ره) آغاز شد

سلیمانی ادامه داد: همچنین سفر سادات به تل‌آویو را داریم و فهد پادشاه عربستان که نخستین بار نیست به جهان اسلام خیانت می‌کند در سال 1982 با برگزاری کنفرانس فاس، طرح سازش با رژیم صهیونیستی را بنا نهاد که عرفات گریه کرد و وقتی برگشت به دوستان خودش گفت: عرب‌ها ما را فروختند، این انحطاط بود، تا زمانی که امام راحل آمد.

وی بیان داشت: بعد از رفتن سادات به اسرائیل که در فرودگاه بِنگورین دست تکان داد و پیاده شد، پس از چند ماه امام خمینی (ره) در فرودگاه مهرآباد دست تکان داد و پیاده شد و از زمان پیروزی انقلاب اسلامی و از ورود امام، سیر صعودی جهان اسلام آغاز و جلوی آن حرکت قهقرایی و انحطاط و جلوی سیر شدید نزولی جهان اسلام گرفته و به سیر صعودی تبدیل شد.

این یادگار دوران دفاع مقدس عنوان کرد: امام بود که با اقدام و کار شجاعانه خودش و با عمل کم‌نظیر خودش جهان اسلام را از سیر نزولی نجات داد و به سمت حرکت صعودی سوق داد.

سلیمانی افزود: شما به هر حال در این صعود هستید، همه حوادثی که اتفاق افتاد، یک صعود است، حوادث جنگ 33 روزه و حادثه جنگ 22 روزه و موضوعات مختلف دیگر همین است.

وی ادامه داد: مهمترین رهبر عرب که پرطرفدارترین رهبر عرب هم بود، جمال عبدالناصر بوده که در اوج جنگ اعراب با رژیم صهیونیستی، فرماندهی جبهه اعراب را به عهده داشت، آن جریان ناصر به عنوان ناصریسم که در عالم عربی وجود دارد، یک جریان گسترده است، فقط مصر هم نیست و این ناصر موشکی داشت به نام ظافر که قادر بود تل‌آویو را بزند.

سلیمانی تصریح کرد: جمال عبدالناصر که از شجاع‌های عرب بود، بسیار معروفیت و محبوبیت داشت، جرئت نکرد، موشک را به تل‌آ‌‌‌ویو شلیک کند در حالی که در حال جنگ بودند و صحرای سینا به اشغال در آمده بود، اما این جسارت را نداشت که این کار را انجام بدهد.

حجم سلاح‌های عربستان بیش از مردم این کشور است

وی گفت: سرانه درآمد کشورهای اسلامی و عربی در حالی که فلسطینی‌ها با سنگ مقاومت می‌کردند، حدود یک هزار میلیارد دلار بوده است و مخازن سلاح‌های گوناگون که از کشورهای اروپایی خریداری کرده بودند هم پر بود.

سلیمانی ابراز داشت: شما به عربستان نگاه کنید، حجم سلاح‌هایی که آنها سالانه از آمریکا و جاهای دیگر خریداری می‌کنند، بیش از عدد آدم‌های موجود در درون کشور است.

وی خاطرنشان کرد: امام آمد و سنگ را به موشک تبدیل کرد، امام آمد و این جسارت را داد، این موشکی که نخستین بار به تلاویو خورد، برخلاف همه جنگ‌هایی که بین اعراب و رژیم صهیونیستی بود، این موشک عربی نبود، این موشک مصری نبود، این موشک ترکی مدعی دوره عثمانی نبود، امام آن را ارتقا داد. و در بعد مکتب، همه  عالم اسلامی مدیون امام است.

این فرمانده دوران دفاع مقدس اذعان داشت: خدا می‌داند اگر امام نبود و اگر این انقلاب و نظام را بر پا نکرده بود، این نزول الهی به وقوع نپیوسته بود، جهان اسلام چه وضعی داشت کما این که هنوز پاره‌ای از آن دارای چنین وضعی است.

سلیمانی گفت: در بعد مذهب، ما شیعه هستیم و افتخار کشور این است که 92 درصد از جمعیتش را شیعیان تشکیل می‌دهند از سال 40 هجری که امیر مومنان علی (ع) به شهادت رسید، 80 سال بنی امیه حکومت کرده، 600 سال بنی‌عباس حکومت کرده، 400 سال عثمانی‌ها حکومت کردند، هیچ کجا شیعه جرئت ابراز مذهب خودش و مذهبیت خودش را نداشت.

سلیمانی افزود: عثمانی‌ها مجلسی داشتند به نام مجلس مبعوثان که در آن همه ادیان اعم از مسیحیان و یهودیان نماینده داشتند و برادران اهل سنت ما هم نماینده داشتند و تنها مکتبی که حضورش ممنوع بود، تشیّع بود.

امام راحل مرجعیت شیعه را بنا کرد

وی اظهار داشت: وقتی انگلیسی‌ها به عراق حمله کردند، آن وقت عراق در سیطره عثمانی و جزو محدوده امپراتوری عثمانی بود و تنها مجموعه‌ای که ایستاد در مقابل انگلیسی‌ها و مقاومت کرد، فقط شیعه و علمای شیعه بودند.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران اذعان داشت: وقتی عراق جدید تأسیس شد و ملک فیصل در عراق روی کار آمد در حالی که حدود 60 درصد جمعیت عراق را شیعه تشکیل می‌داد، دو وزیر بدون وزارت‌خانه به شیعه‌ها دادند.

سلیمانی افزود: عبدالسلام عارف نخستین بار که می‌خواست ارتش عراق را تشکیل بدهد در دانشکده نظامی 300 دانشجو پذیرش کرد و از 300 دانشجو سه نفر از دانشجویان شیعه و 297 نفر اهل سنت بودند.

وی با اشاره به اینکه شیعه مرجعیت دینی و تابعیت فقهی از مراجع خودش داشت، تصریح کرد: اما شیعه مرجعیت سیاسی نداشت و امام آمد، این مرجعیت سیاسی را برای شیعه بنا گذاشت و جمهوری اسلامی، مرجعیت سیاسی شیعه شد.

سلیمانی ادامه داد: این مرجعیت سیاسی شیعه که امام بنا گذاشت، بنای کامل و جامعی بود، این ساختاری که امام بر ایران حاکم کرده و در قانون اساسی ایران معنا و مفهوم پیدا کرده و تفسیر یافته، این ساختار است که حکم و مراقبت می‌کند، این نظام با جمهوریت و اسلامیت با هم بقا داشته است، اگر این ظرف ناقص باشد، این شاکله ضعف داشته باشد، این ساختار ناقص باشد، هیچ فردی نمی‌تواند این کار را انجام بدهد، کسی نمی‌تواند با یک سوت زدن با هر مقدار کاریزمای شخصیتی که داشته باشد، کاری بزرگ بکند.

وجود 70 درصد نفت جهان در مناطق شیعه‌نشین

وی گفت: این پایه‌گذاری بزرگ در یک ساختاری قابل تعریف است، ظرف این ساختار ظرفی است که می‌توان همه ارزش‌ها را در بعد دینی و انسانی و اخلاقی در آن جا داد، امام این قابلیت را به وجود آورد که ایران بتواند، مرجعیت سیاسی شیعه شود.

این یادگار دوران دفاع مقدس افزود: فرض کنید ایران اسلامی نبود و ایران شاه بود، این را هم توضیح می‌دهم، چون بعضی وقت‌ها خیلی‌ها مغلطه می‌کنند و فکر می‌کنند، بنای روحانیت فقط یک بنای یک جانبه و بنای مذهبی، دینی بوده است.

سلیمانی اظهار داشت: همین مرجعیت بود که توانست عراق را از حلقوم آمریکا بیرون بکشد و سامانش بدهد، اگر مرجعیت نبود چه کسی می‌توانست این کار را انجام دهد، اصلاً کجا می‌توانست شیعه عراق، به ایران اتکا کند، این بنا، این ساختار، این شاکله توانست، اساس این موضوع و این کار را شکل دهد.

احیای شیعه چیست؟

وی با طرح این سئوال که احیای شیعه چیست؟ بیان کرد: احیای شیعه با مرجعیت ایران یک قطبیت و یک قدرت به ایران در بعد سیاسی، امنیتی و اقتصادی می‌دهد، اینکه می‌گویند هلال شیعی، سیاسی نیست، هلال شیعی، هلال اقتصادی است و مهمترین مسئله اقتصادی جهان، نفت است.

سلیمانی ابراز داشت: ما می‌دانیم سه کشور در جهان ایران، عربستان و عراق بیشترین نفت جهان را دارند که عربستان نخست، ایران و عراق دوم و سوم هستند و تقریبا 70 درصد نفت جهان در این سه کشور واقع شده که همه این 70 درصد در منطقه شیعه‌نشین است.

وی عنوان کرد: نفت عراق در همین کُریدور بصره و بغداد، کوت و عربستان 80 درصد نفتش در منطقه شیعه‌نشین دمام، قطیف قرار دارد و ایران هم که مشخص است.

سلیمانی افزود: مرجعیت سیاسی شیعه به ایران یک قدرت مضاعف از قومیت بخشید، ضمن این که به شیعه برای بازیافت قومیت شیعی کمک کرد که این از اثرهای ماندگار است.

وی تصریح کرد: اگر ایران نبود، این اتفاقات هم نمی‌افتاد، یک وقت یکی از رهبران عراقی پیش من آمد و گفت با طارق هاشمی رفتیم پیش ملک عبدالله و او ناراحت بود و به طارق هاشمی گفت من 2 میلیارد دلار به شما کمک کردم که شیعه بر عراق حکومت کند؟! طارق هاشمی متوجه شد که او نمی‌دانست، من شیعه‌ام.

تجارت 12 میلیارد دلاری ایران با عراق

سلیمانی ادامه داد: وجهه سیاسی بزرگ ایران این کار را کرد، نفع عراق چیست؟ غیر از این که عراق قلعه مقاومت در مقابل ایران بوده، دژی یا جبهه شرقی کل عرب در مقابل ایران هم بوده، همه پول‌هایی که به صدام دادند به این علت است، طولانی مدت هم بوده کاری به زمان جمهوری اسلامی هم نداشته، در زمان شاه هم بوده است.

وی اذعان داشت: اگر کسی فکر کند این تقاص در زمان جمهوری اسلامی است نه اصلاً در زمان شاه چند جنگ با عراق شد که یکی در تپه 343 مهران بود، اما مرجعیت سیاسی شیعه این را انجام داد و چه نتیجه‌ای داد؛ عمق‌بخشی به جمهوری اسلامی در ابعاد سیاسی، امنیتی و موضوعات گوناگون.

سلیمانی بیان داشت: فکر نکنید ما برای عراق خرج می‌کنیم، نه! ما الان حدود 12 میلیارد دلار با عراق تجارت داریم و این رقم قابلیت رسیدن به 30 میلیارد دلار را هم دارد.

وی با اشاره به اینکه طی سال گذشته یک میلیون و 200 هزار زائر از عراق به ایران آمدند، گفت: هر کدام از این زائران بین 3 تا 5 هزار دلار خرج کردند.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ابراز داشت: این مانور 20 میلیونی در اربعین امام حسین (ع) در عراق و مجاور عربستان، قابل وصف نیست، بعضی وقت‌ها آدم‌های عادی که فکرش هم نمی‌کنیم یک حرف‌های جامعی می‌زنند، از یکی سئوال کردند راهپیمایی چگونه بود؟ گفت من از شما سئوال دارم، طرف هم ایرانی بود، جواب داد شما به من بگویید کدام سلطان در دنیا هست که بتواند اعلام کند 20 تا 25 میلیون آدم را با خرج خودشان با پای پیاده به طوری که کسی ذره‌ای احساس کمبود نکند، سمت خودش بسیج کند؟ هیچ سلطانی، ملکی، رئیس‌جمهوری، هیچ اقتداری در جهان وجود دارد؟ و خودش جواب داد، بله! یک سلطان این کار را کرد و او امام حسین (ع) بود.

سلیمانی ابراز کرد: این قدرت‌نمایی ما بیش از رژه مسلحانه‌ای است که هواپیماها، تانک‌ها و توپ‌ها را که همه به حق هم هست را به نمایش بگذارد.

جمهوری اسلامی موجب بیمه شدن ایران شد

وی افزود: ایران همیشه طی تاریخ شاهد این حکومت‌ها و جنگ‌ها بوده و در اینگونه حوادث در تاریخ همیشه ایران مکان تاخت و تاز بوده است، در 700 سال تاریخ ایران، تاریخ مفقوده‌ای به نام سامانی‌ها، خوارزمشاهی‌ها و قومیت‌های گوناگونی بر ایران حکومت کردند.

سلیمانی عنوان کرد: سلجوقیان از جاهای مختلف آمدند و یک دوره طولانی افغان‌ها، مغول‌ها همه در ایران بودند، برای نخستین بار در دفاع مقدس، ایران یک طرف و تمام قدرت دنیا یک طرف قرار گرفتند و ایران یک متر از خاک خود را از دست نداد و ایستاد سرافراز و سربلند و پیروز از آن بیرون آمد.

وی خاطرنشان کرد: این پیروزی نتیجه این بود که امام مذهب را پشتوانه ملیت و قومیت آوردند.

سلیمانی با اشاره به اینکه در سالگرد پر افتخار عملیات والفجر 8 هستیم، ابراز داشت: چه عاملی این صحنه دل‌آرای شهید امینی و غواص‌های دیگر عملیات کربلای 4 و 5، آن صحنه وحشتناک و حیرت‌آور و ترسناک را در دل شب در آب پدید آورد، غیر از مذهب؟

وی بیان داشت: امام با تلفیق دین و جمهوریت بستری درست کرد به نام جمهوری اسلامی که ایران را بیمه کرد، مگر قدرت‌های زمان امروز با قدرت‌های زمان مغول‌ها و افغان‌ها، تارتارها، تاجیک‌ها و سامانی‌ها و خوارزم شاهیان قابل مقایسه است؟ چرا کسی نمی‌تواند چنین جسارتی را بکند؟

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران عنوان کرد: الان این قدرتی که همه در مراسم 22 بهمن دیدند، این تلفیق، هنر امام بود، تلفیق مذهب به ملیت و امام آن را طوری طراحی کرد که هیچ کس بر دیگری و هیچ کدام دیگری را مغلوبه نکند، نه مذهب، دموکراسی را و نه دموکراسی مذهب را، چه کسی چنین احساسی می‌تواند، بکند.

سلیمانی افزود: بسیاری از علمای بزرگ شیعه مبارزه کردند، خدمت کردند به اسلام و تشیع و کتابت کردند، اما امام کجا و همه آن جمع ارزشمند مقدسی که امام در کلمات خودشان بارها آنها را تقدیس و احترام کرده و درست هم بوده، کجا؟.

نهضت آزادی و ملی‌گراها در دفاع مقدس کجا بودند؟

وی اظهار داشت: چیزی که به عنوان ملی‌گرایی در کشور ما رسم شد و به وجود آمد، ما نمونه‌های متعدد را دیدیم، ملی‌گرایی اگر به معنای حب وطن باشد بد نیست، اما این ملی‌گرایی دروغین بود و برای تضعیف اسلام‌گرایی بود نه ملی‌گرایی برای ساختن وطن، که اگر بود ما در جنگ می‌دیدیم.

این یادگار دوران دفاع مقدس عنوان کرد: جنگ یک تهاجم خارجی بود. ایران که قلب ملی‌گرایی است مورد تهاجم قرار گرفت، از طرف دشمن دیرینه و تاریخی ایران، پس کجا بودند این ملی‌گراها، ما ندیدیم نهضت آزادی را، ما ندیدیم جبهه ملی و آزادی را، ما ندیدیم. ابدا.

سلیمانی ابراز داشت: هدفم این نبود که این کلمه را بگویم، اگر کسی حس ملی‌گرایی داشته باشد، باید امروز به این راه امام سجده کند، برای این کاری بزرگی که امام برای این ملت و قومیت و برای این کشور انجام داد.

وی گفت: چطور این طرفداران محیط زیست وقتی حیوانی کشته می‌شود و یا در جایی آتش‌سوزی می‌شود، حرکت می‌کنند، جمع می‌شوند، ما در ملی‌گراهای خودمان به این اندازه را هم ندیدیم که این جنگ طولانی اتفاق افتاد و آنها بیایند برای ایران چنین حرکتی انجام بدهند.

ایران امروز دارای قدرت حقیقی است

سلیمانی ادامه داد: امام این ملیت و قومیت را بیمه کرد، ایران امروز دارای یک قدرت حقیقی است با همه افسانه‌های تاریخی و قدیمی ایران کاملاً متفاوت است از حضور قدرتمند ایران در شرق مدیترانه می‌توان نام برد، این منطق ایران است، هیچ کجا ایران بر مبنای روش‌هایی که دشمنان ایران عمل می‌کنند، عمل نکرده است و با زور و جنگ و حتی با پول توسعه نداده است.

وی عنوان کرد: همین سوریه که الان محور جدال اساسی است، در یک طرف همه دنیا قرار دارد و یک طرفش ایران، بعضی‌ها تز روشنفکری می‌دهند که حالا این آقا برود و یک نفر دیگر بیاید و می‌گویند فرض کنید مرده، زیرا حقیقت موضوع را نمی‌دانند.

سلیمانی تصریح کرد: چه عاملی سبب شده سه سال پی‌در‌پی آمریکا، رژیم صهیونیستی، ترکیه و عربستان بر رفتن این آقا از سوریه  اصرار دارند؟ در این جا خوارج را به خوبی می‌بینم.

وی افزود: در جنگ صفین امام علی (ع) برای حقانیت خودش احتجاج می‌کرد به وجود عمار یاسر در یاران خودش، بر مبنای آن حدیث نبوی که عمار یاسر بر سپاهی که بر حق است در مقابل سپاهی که در راه ناحق هستند، کشته می‌شود.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران اذعان داشت: در بین سپاه معاویه بعداً این پذیرفته شده بود، اما احتجاج می‌کردند که ما عمار را نکشتیم و از درون سپاه امیرالمومنین (ع) خودشان او را کشتند، 4 هزار حافظ قرآن در سپاه معاویه بود و امیرالمومنین(ع) به جنگ این سپاه رفته بود و الان همه اینها را می‌بینیم.

سلیمانی اظهار داشت: غیر از کفر و شرک و صهیونیسم امروز ما در سوریه می‌بینیم که با الله‌اکبر سر می‌برند و یک فردی آمد پیش من و گفت آقای زرقاوی شب تا صبح قرآن می‌خواند و گریه می‌کند و خودش یک جا 120 نفر را سر می‌برد.

وی خاطرنشان کرد: آن چیزی که توانسته در سوریه تفکر ایران را موفق کند، منطق ایران است، زیرا این منطق قوی است، همه آن تبلیغات و زورها تأثیر خود را نمی‌گذارد، امروز یک مدل در منطقه ایجاد شده است.

سلیمانی تصریح کرد: همه تلاشی که سعودی‌ها دارند، انجام می‌دهند دو کار مهم است، یکی این که با پول فراوان، پول‌پاشی می‌کنند، دوم با سلفیّت بذر نفاق را در جهان اسلام می‌پراکنند، این همه از ترس این است که مدل و نمونه جمهوری اسلامی در درون آنها تاثیر بگذارد که می‌گذارد.

همیشه باید قدردان شهدا و امام باشیم

وی افزود: این هنر امام بود همان امامی که اسرار الصلاه را در 25 سالگی می‌نویسد و عرفا از درک و تفسیر آن عاجز هستند، امامی که آن معرفت را پیرامون نماز دارند، می‌فرمایند حفظ این نظام از نماز واجب‌تر است.

سلیمانی بیان داشت: آنها هم که شهید شدند با این خصوصیت در این راه مبارزه کردند، ما باید همیشه خودمان را قدردان، مدیون، بدهکار و شرمنده امام و راه شهدا بدانیم.

وی بر حفظ جمهوری اسلامی به معنای همه خصوصیت آن باقی ماندن و ولایت فقیه تاکید کرد و ابراز داشت: رکن مهم ولایت فقیه که انسانی حکیم و متقی بر مسند آن تکیه زده باید خط قرمز همه ما باشد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۱۲/۰۵
S@FIRE T@DBIR

نظرات  (۱)

۰۷ اسفند ۹۲ ، ۱۵:۰۳ مصطفی پناهی
چقدر زیبا گفتی سردار جبهه بوی بهشت میداد هرکسی به اندازه ای که میخواست از آن بهره میگرفت خیلی جالب بود سردار،خیلی دوستت داریم سردار اردات خیلی قیافت جذابه خیلی  آرامش میده،انشا الله همین جور سلامت باشی احساس میکنم نه اصلا یقین دارم که شما بین مردم خیلی محبوب هستی تو نماز شب مارا هم دعا کن

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">